Olemme siirtyneet alueellisen keskusrekisterin jäseneksi 1.1.2022

Kirkkohallituksen täysistunto on linjannut, että viimeistään vuoden 2022 alusta lukien kirkonkirjojenpidon tehtävien ja väestökirjanpitoon liittyvien toimintojen tulee olla keskitettyinä aluekeskusrekistereiden tehtäviksi. Keskittäminen tarkoittaa, että yksittäisissä seurakunnissa ei vuoden 2021 jälkeen enää hoideta lakisääteisiin kirkollisiin toimituksiin ja väestökirjanpitoon liittyviä viranomaistehtäviä, vaan ne tehdään seurakuntien muodostamissa aluekeskusrekistereissä.

Enontekiön seurakunta on siirtynyt Rovaniemen aluekeskusrekisterin jäseneksi 1.1.2022 alkaen.

Sukuselvitykset, virkatodistukset ja avioliiton esteiden tutkinnat tilataan Rovaniemen aluekeskusrekisteristä, p. 016-3355200, keskusrekisteri.rovaniemi@evl.fi . Aluekeskusrekisteri on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9-15. Enontekiön seurakunnan sivuilla olevaa linkkiä virkatodistusten tilaamiseen voi yhä käyttää.

Enontekiön kirkkoherranvirasto palvelee edelleen kasteiden, häiden, hautajaisten ja muiden tilaisuuksien varaamisessa.

2022-01-03 00:42:00.0