Koronatiedote 31.1.2022

Noudatamme Oulun tuomiokapitulin ohjeita (29.1.2022) seurakunnassamme 22.2.2022 saakka:

Jumalanpalveluksissa, kirkollisissa toimituksissa (hautaan siunaaminen, avioliittoon vihkiminen, kaste) sekä muissa uskonnollisissa tilaisuuksissa kirkkoon voi osallistua 100 henkilöä. Muissakin seurakunnan tiloissa uskonnollisiin tilaisuuksiin voi osallistua kolmas osa tilan sallitusta osallistujamäärästä.

Yleisötilaisuudet (konsertit, myyjäiset, esitelmätilaisuudet jne.) 20 hengen rajoitus.

Kristillisen kasvatuksen, diakonian ja lähetystyön ryhmätoimintaa koskee tilan käytöstä sama ohje kuin tilan käytöstä kirkossa, kolmas osa tilan sallitusta osallistuja määrästä voi olla käytössä.

Lasten ja nuorten toimintaa voidaan järjestää, mikäli koululaiset ovat lähiopetuksessa, eikä tautitilanne muutu hälyttäväksi.

Kaikkiin tilaisuuksiin osallistutaan terveenä, käytetään maskia ja huolehditaan käsihygieniasta.

Muistotilaisuudet ovat yksityistilaisuuksia ja niitä koskee 20 henkilön kokoontumisrajoitus (Lapin aluehallintoviraston ohje 12.1.2022, joka on voimassa 22.2.2022).

Valo lisääntyy jokaisena päivänä aivan kuin kertoen kevään ja uuden elämän heräämisen olevan tulossa.  Mutta myös hurjat tuiskut ja tuulet näyttävät edelleen voimansa. Näinhän se on elämässämmekin. Tarvitsemme kipeästi kestävyyttä, lohtua ja toivoa, jotta jaksaisimme tämän kaiken keskellä. Jumala on lupauksensa mukaan kanssamme kaikissa elämämme tilanteissa. Ollaan myös me toinen toisillemme rohkaisuksi, tueksi, avuksi ja iloksi matkallamme kohti toivottavasti helpompaa aikaa.

Anne Lehmus

vt kirkkoherra