Leirikirje

Enontekiön seurakunnan ripari 2.-8.6.2024 Kelotin Rantamajoilla Enontekiön Leppäjärven kylässä

(tämä leirikirje laitetaan sähköisenä myös seurakunnan rippikoulusivulle ”Leirikirje ja leiri-infot”)

Tähän leirikirjeeseen on koottu tärkeää tietoa leirielämästä sekä siitä, mitä tarvitset leirille mukaan.

Ohjeet leirille tulon suhteen

Leirille tullaan vain terveenä.

Leiri alkaa Kelotin Rantamajoilla (Peltotievantie 34, Leppäjärvi) sunnuntaina 2.6. klo 13.00 yhteisellä lounaalla ja jatkuu sanajumalanpalveluksella klo 14.00, jonka jälkeen on vielä kirkkokahvit. Tähän aloitukseen toivotaan lämpimästi huoltajia mukaan. Sen jälkeen huoltajat saavat lähteä ja me jäämme jatkamaan leirielämää.

Leiri päättyy lauantaina 8.6. konfirmaatioharjoitukseen Hetan kirkossa viimeistään klo 10.30. Leiriltä on linja-autokyyti kirkolle. Harjoituksen jälkeen mennään kirkolta omin kyydein kotiin.

Ruokavalioasiat

Jos ruokavaliossasi on huomioitavia asioita, ilmoita ne Heikille viimeistään maanantaina 20.5.

Vakuutus

Leiriläiset on vakuutettu ryhmätapaturmavakuutuksella, joka kattaa leirillä tapahtuvista tapaturmista aiheutuneet kulut. Seurakunta ei vastaa leirille mukaan otetuista kännyköistä, silmälaseista, kameroista yms.

Sairastuminen leirillä

Leirillä huomioidaan turvallisuus- ja hygieniaohjeet. Leiriolosuhteissa tosiasia on kuitenkin se, että jos yksi sairastaa nuhaa/noroa/koronaa/mitä tahansa tarttuvaa, sitten sairastavat monet muutkin. Tätä ei voida kokonaan välttää.

Sairastumisen kanssa edetään tilanteen mukaan. Usein on paras siirtyä sairastamaan kotiin.

Sairastuminen voi tarkoittaa myös sitä, että rippikoulu keskeytyy ja se jatketaan loppuun joskus myöhemmin. Silloin myös konfirmaatio luonnollisesti siirtyy. Vaihtoehdot jatkon suhteen ovat ne, että rippikoulun käy yksityisesti loppuun kesän aikana tai siirtää rippikoulun käymisen seuraavalle vuodelle.

Muista ottaa leirille mukaan

• aluslakana ja tyynyliina sekä valintasi mukaan pussilakana tai makuupussi
  • pyyhe, peseytymisvälineet ja muut hygieniatarvikkeet
  • riittävästi vaihtovaatteita, ollaan myös ulkona, muista uimapuku
  • henkilökohtaiset tavarat (myös särkylääkkeet yms.) – korvatulpista voi olla apua, jos olet herkkäuninen, etkä ole tottunut nukkumaan toisten kanssa samassa huoneessa
  • leirikortti asianmukaisesti täytettynä
  • leirikassi, eli joku kangaskassi tai vastaava, jossa kanniskelet työskentelyissä tarvitsemiasi tavaroita paikasta toiseen. Pakkaa kassiin penaalisi tai missä nyt tykkäät kyniäsi säilyttää
  • leiripaikassa on pieni kioski, josta voi ostaa ainakin jätskiä ja limpparia. Voit varata halutessasi mukaan pienen summan rahaa kioskia varten.

Et tarvitse

• mankkoja, kaiuttimia, tietokoneita, pelikoneita tai vastaavia - hyvä nyrkkisääntö on, että kaikki puhelinta suuremmat elektroniikkavempaimet jäävät kotiin
  • energiajuomia
  • päihdyttäviä aineita tai nikotiinituotteita
  • suihkutettavia tuotteita kuten deodorantteja, antiperspirantteja tai hyönteiskarkotteita

Rippikoululeiri on päihteetön ja savuton; emme myöskään käytä energiajuomia. Päihteiden käyttö aiheuttaa leiriläisen poistamisen leiriltä ja kotiin palauttamisen omin kustannuksin. Nikotiinituotteiden käytöstä olemme yhteydessä kotiin. Leirialueelta ei leirin aikana saa poistua. Myös majoitustiloista poistuminen hiljaisuuden aikana on turvallisuussyistä kielletty.

Leirikortti

Olet saanut leirikortin, täytä se ja ota mukaan leirille. Kortit kerätään leirin alussa ja niissä olevat tiedot ovat luottamuksellisia. Kortit hävitetään leirin jälkeen, kuvauslupa arkistoidaan.

Muuta tärkeää

Vietämme leirillä ehtoollista osana rippikouluamme. Ehtoolliselle osallistuminen on leiriläisille vapaaehtoista.

Puhelinpelisäännöt

Puhelimen käyttö ei saa olla haitaksi yhteisissä tilaisuuksissa eikä valvottaa yöllä. Jos ongelmaa ilmenee, puhelimet kerätään parkkiin ohjelmien ajaksi ja/tai yöksi.

Konfirmaatio

Konfirmaatio on sunnuntaina 9.6.2024 klo 11 Hetan kirkossa. Ohjeet konfirmaatioon tulevat seurakunnan nettisivuille, rippikouluasioiden yhteyteen.

Leirin ohjaajat

Nuorisotyönohjaaja Heikki Tourunen 040 162 3713