"Rakastakaa toisianne."

Diakonia on kristilliseen rakkauteen perustuvaa auttamista ja palvelua.  Se on kristityn ihmisen elämänasenne, joka perustuu Jeesuksen antamaan käskyyn: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."  Tarkoituksena on auttaa ihmistä kokonaisvaltaisesti siten, että ihminen tulisi autetuksi juuri niissä ongelmissa, joiden kanssa hän kamppailee. Diakonia kuuluu kirkon perustehtäviin.

Kaikki seurakunnan työntekijät ovat sinua ja kysymyksiäsi varten. Keskustelut ovat luottamuksellisia.

Ota yhteyttä:

• kun jaksaminen on koetuksella
  • kun olet yksinäinen
  • kun hengelliset asiat askarruttavat
  • haluat rukoilla yhdessä
  • kun tarvitset tilapäistä taloudellista kriisiluonteista apua taloudellisten ja muiden ongelmien ratkaisemiseksi (avustukset kulkevat diakoniatyöntekijän kautta)

Voit ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijään myös silloin, kun

• etsit mielekästä tekemistä elämääsi vapaaehtoistyön kautta, esim. olemalla tukena jollekin henkilölle, osallistumalla laitosvierailuihin, tulemalla hävikkiruuan jakajaksi  tai Yhteisvastuukeräys-kerääjäksi
  • haluat osallistua kerhotoimintaan, retkille ja leireille
  • sinulla on ideoita diakoniatyön kehittämiseen

Voit myös jättää esirukouspyynnön.

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Esirukouspyyntö Ovdarohkosbivdda

Rukous muuttaa meitä ja meidän kauttamme maailmaa. Voit jättää esirukouspyynnön tällä lomakkeella ja pyytää siten seurakuntaa rukoilemaan sydämelläsi olevana asian puolesta. Pyyntösi pyritään ottamaan mukaan esirukoukseen seuraavassa mahdollisessa jumalanpalveluksessa. Jos toivot, että rukoustasi ei lueta kirkossa, kerro siitä rukouspyyntösi yhteydessä.