Perheen juhlat

Kirkko ja seurakunta ovat mukana ihmisen elämän iloissa ja suruissa. Kaikilla kirkon jäsenillä on oikeus kirkollisiin toimituksiin ja elämän taitekohtiin liittyviin juhlahetkiin. Yleisimmät kirkolliset toimitukset ovat kaste, konfirmaatio, avioliittoon vihkiminen ja hautaan siunaaminen. Muita toimituksia ovat esimerkiksi kodin siunaaminen, yksityinen rippi ja erilaiset rukoushetket.

Tältä sivulta löydät tietoa perhejuhlien järjestämisestä sekä yleisimpien kirkollisten toimitusten merkityksestä. Kirkkoherranvirasto Linkki avautuu uudessa välilehdessäauttaa valmisteluissa alkuun, ja sitä kautta varataan seurakunnan tilat ja työntekijät juhlaa varten. Kun kirkollinen toimitus tulee ajankohtaiseksi tai tarvitset lisätietoja, voit olla yhteydessä kotiseurakuntaasiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun. (Jes. 43:1)

Kuva Juha Kolehmainen

Kuva: Juha Kolehmainen