"Menkää ja tehkää"

Lähetys on seurakunnan perustehtävä. Jeesus antoi lähetyskäskyn (Matt. 28:18-20). Armon evankeliumi kuuluu kaikille. Kristittyjen velvollisuus on rakastaen palvella lähimmäistä, niin lähellä kuin kaukana.

Enontekiön seurakuntakodissa kokoontuu käsityökahvila, missä tehdään käsitöitä nimikkolähettien työn ja nimikkokohteen tukemiseksi. Tervetuloa mukaan tekemään!

Rukous lähettien ja kohteiden puolesta on tärkeää. Kiitos, että olet siinä mukana.

Enontekiön seurakunnalla on nimikkosopimuksia Suomen Ev.lut. KansanlähetyksenLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen kanssa. Kohteista löydät lisätietoja viereisestä valikosta.

Lähetyskohteitamme voit tukea tilille FI12 5643 8850 0143 46, viestikohtaan merkitään: Lähetystyö / kohde, johon haluat lahjasi antaa.

Kuva: Eija Leppänen, Enontekiön seurakunta

Joh. 20:21 mukaan

Jeesus sanoi uudelleen: ”Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät.”

Kisumun kehitysvammaisten koulu

Keniassa Kisumun kaupungissa sijaitsee kirkon ylläpitämä kehitysvammaisten koulu, joka on Enontekiön seurakunnan nimikkokohde. Yhteyksiä kouluun hoitaa kirkon lähetysjärjestö SLEY, Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys.

Kisumun kehitysvammaisten koulussa opiskellaan ja harjoitellaan erilaisia kädentaitoja. Suunnitelmissa on perustaa koulun portin pieleen pieni puoti, josta mm. turistit voivat ostaa oppilaiden valmistamia koruja sekä käsi- ja puutöitä.

Koululla on myös pieni kanala, jota oppilaat hoitavat. Kanat ruokitaan ja ympäristöä siistitään. Kanalaan viedään kottikärryillä lehtiä ja tuhkaa, jossa kanat käyvät pesemässä itseään. Koulua johtaa rehtori Mr. Omondi.

Vuormat Papua-Uusi-Guineassa

Mikko ja Maria Vuorma työskentelevät Papua-Uusi-Guineassa raamatunkäännöstyön tukitehtävissä. Mikko on koulutukseltaan elektroniikka-asentaja ja datanomi, Maria insinööri ja lastenhoitaja. Molemmat ovat kotoisin Lapista.

Vuormat palvelevat raamatunkääntäjiä omalla ammattitaidollaan eli neuvoen tietokoneiden käytössä ja korjauksissa sekä kouluttamalla. Mikko auttaa tekniikkapuolen ongelmissa ja Maria opettaa kansainvälisen koulun 1.-6.-luokkalaisille tietotekniikkaa. Vuormien työstä voit lukea lisää täältä ja blogistaan täältä.

Kuva: Philippe Gueissaz