Heajat

Searvegoddi rohkadallá ipmilbálvalusas ovdal vihaheami dáid beales, geat áigot náitalit. Heajáide čoahkkanan searvegoddi rohkadallá vihahandilálašvuođas bára ovddas. Báhppa sivdnida vihahettiin náittosguimmiid. Rohkos ja buressivdnádus guddet vihaheamis álgán aktasaš náittosdili.

Liŋka vuolábealde rahpasa ev.-lut girku suomagielat siidduide.

Ennen vihkimistä avioliiton esteet on tutkittava. Sillä varmistetaan, että avioliitto on lain mukaan sallittu, ja pari voi mennä naimisiin. Esteiden tutkinnan voi hoitaa ev.lut.kirkon asiointipalvelussa.

Avioliiton esteiden tutkinta ja esteettömyystodistus

Mikäli avioliittonne on solmittu aiemmin Digi- ja väestötietovirastossa, se voidaan siunata kirkossa tai muussa toivomassanne paikassa. Avioliiton siunaaminen muistuttaa hyvin paljon kirkollista vihkimistä. Mutta nyt siunausta pyydetään jo solmitulle avioliitolle.

Avioliiton siunaaminen